Kosárelhagyás csökkentése: Te is elhanyagolod a vásárlóid 70%-át checkoutnál?

Kosárelhagyók. Így nevezzük azokat a vásárlókat, akik tele kosárral, a virtuális kassza előtt “állva” gondolják meg magukat. De vajon miért?  
Nos, ez a webshop-tulajdonosok életének egyik legnagyobb kérdése! Ami viszont még ennél is fontosabb: vajon Téged érint-e és ha igen, mit tehetsz ellene? 
Derítsd ki! 

Kosárelhagyás - a be nem fejezett vásárlások története 


 
Sajnos azt kell mondjuk, hogy a statisztikák alapján szinte biztosan érintett vagy a dologban. Az összesített iparági adatok alapján ugyanis a kosárelhagyási ráta, vagyis azon vásárlók aránya, akik vásárlás nélkül hagyják el a kosarat, kb. 70%, mobilos felhasználók esetén közel 85%.  
Azért még ne fordulj le a székről a számokat látva, ugyanis ezek átlagértékek, tehát vannak olyan webshopok, akiknél ez az arány “csak” 50%, míg máshol 90%.  
 
Mi a jó hír? Nyugalom, jön az is! A kosárelhagyási arányok akár 35%-kal is javíthatóak a hibák korrigálásával és megfelelő fejlesztésekkel. Ezekből mutatunk most Neked jó párat! 
 
Nézzük a nulladik lépést! 
 
Hogyan tudod megnézni webshopod kosárelhagyási arányát?
 
Számos megoldás létezik, de a legegyszerűbb mód, ha Google Analytics fiókodhoz fordulsz segítségért és megnézed az ott található adatokat. Ehhez nem kell mást tenned, mint ellenőrizni 

hány látogatása volt a kosár és pénztár oldalaidnak, 
valamint ehhez képest hány leadott rendelést látsz a rendszerben. 
 

Tipp:

Egyes bérelhető webáruházak esetén még a fenti lépésekkel sem kell bajlódnod, rögtön meg tudod nézni, hol veszíted el potenciális vásárlóid nagyobb részét.  
Itt ugyanis a vásárlási folyamat egyes pontjait külön aloldalakon, eltérő url-ekkel azonosítja a rendszer, tehát pontosan látod melyik oldalon kell keresned a megoldandó problémát.  
 

Kosárelhagyás okai 


Ha megvagy a gyors elemzéssel, mielőtt beleveted magad a javítások és fejlesztések sűrűjébe, érdemes még egy lépést beiktatni: nézd meg általánosságban melyek a kosárelhagyás okai.  
 
Forrester 2010-es kutatása alapján ez az 5+1 leggyakoribb: 

  1. Magas vagy nem világos szállítási költségek (44%) 
  2. Vásárló még nem állt készen a vásárlásra (41%) 
  3. Össze akarta hasonlítani az árakat más webshopok kínálatáva (27%) 
  4. A termék ára magasabb volt, mint amit hajlandó lett volna kiadni érte (25%) 
  5. Csak el akarta menteni a termékeket későbbre, hogy át tudja gondolni mielőtt vásárol (24%)

+1 ok, ha a vásárlás regisztrációhoz kötött, amit az érdeklődő nem szeretne ezen a ponton végig zongorázni.  
 
Ez alapján tehát a legszűkebb keresztmetszet az ár, illetve az, hogy a vásárló nem érzi a nyomást, hogy neki most azonnal kell döntenie.

Hogyan tudod csökkenteni a kosárelhagyók számát a fenti információ segítségével?

 
Íme 7 pont, amellyel saját webshopod gyenge pontjainak elemzése alapján, javíthatsz vásárlási mutatóidon! 
 
1. Javítsd webshopod betöltési sebességét! 
Ahogy az emberek általában, ha meghatározott céllal érkeznek, a Te vásárlóid is szeretnék gyorsan és gördülékenyen nyélbe ütni az üzletet. Ám ha webshopod, vagy egyes aloldalai csigalassúsággal töltenek be, potenciális vásárlóid otthagyják, és gyorsabb alternatíva után néznek. Mit tegyél? Ellenőrizd ezzel az eszközzel mi a diagnózis a Te oldaladra. 
 
2. Fél szemed mindig legyen a kosáron! 
Fontos, hogy a kosár gomb mindig látható legyen a látogató számára és tudja, hogy az adott pillanatban milyen értékű termékek vannak benne. Kiemelten fontos, hogy egyértelmű legyen számára, hova kell kattintania a vásárláshoz. Triviálisnak tűnhet, de nem is hinnéd hány webshop hasal el ennél a pontnál.  
 
3. Őrizd meg a kosár tartalmát! 
A fentiek alapján tudjuk, hogy a kosárelhagyás második és ötödik leggyakoribb oka az, hogy a vásárló még nem áll készen a vásárlásra vagy épp még csak terepszemlét tart. Ezért plusz pont, ha “megtartod” számára kosara tartalmát, így ha bezárja a böngészőt, de később visszatér, az általa választott termékek továbbra is ott várják őt szépen sorban. 
 
4. Ne engedd el ajánlat nélkül! 
Erre a célra beállíthatsz automatikus exit popup-ot, amely csak akkor jelenik meg, ha valaki konverziós cél (pl. vásárlás, hírlevél feliratkozás stb.) nélkül szeretné elhagyni az oldalt. Ekkor a popup aktiválódik és kínál egy soha vissza nem térő ajánlatot, amely lehet pl. egy kedvezményes kupon. 
Regisztrált vásárló esetén persze könnyebb a dolgod, hiszen neki még emlékeztető e-mailt is küldhetsz elhagyott kosaráról. Ezt is ki tudod bővíteni valamilyen ösztönző ajánlattal (pl. egy jelképes, 5%-os kuponnal).  
Új vásárló esetén próbálkozhatsz azzal, hogy egy kupon, vagy valamilyen ajándék reményében elkéred az e-mail címét. Innentől pedig csak a webshop motorodon múlik, hogy figyelje az elhagyott kosarakat és néhány nap múlva automatikusan küldje az emlékeztető leveleket a megadott e-mail címre.  
 
5. Vásárlás regisztráció nélkül 
Szerintünk nem kell ragozni, mit jelent: érdemes lehetőséget biztosítanod potenciális vásárlóid számára, hogy csak a vásárlás után hozzanak létre magunknak saját fiókot. Nem mindenki szeret rögtön regisztrációval indítani minden egyes webshopban, ahol lehet, hogy életében egyszer vásárol. Talán Te magad is így vagy ezzel.  
 
6. Egyszerűsítsd a rendelési folyamatot, amennyire lehet! 
Regisztrált felhasználóidnak ajánlj fel előre kitöltött mezőket, csökkentsd a vásárláshoz szükséges lépések, valamint a bekért adatok számát. Egy cél lebegjen a szemed előtt: minél hamarabb eljuttatni a Pénztárhoz!  
Ezért, ami nem feltétlenül szükséges a rendelés leadásához inkább hagyd későbbre, ne ezen csússzon el a megrendelés! 
 
7. Ingyenesen szállítasz vagy épp kedvezményes időszak van? Hirdesd! 
Már ami a webshopon belüli felületeket illeti, hiszen ezek az ajánlatok vásárlás ösztönző hatással bírnak (na persze ezért is veted be őket). Ha éppen ingyenes a szállítás, vagy bizonyos összeg felett nálad állandóan az, jelenítsd meg az érdeklődő számára a vásárlási folyamat minden pontján.  
Nem azt mondjuk, hogy állandóan told az érdeklődő arcába, de jól láthatóan jelezd, hogy mindig ott legyen előtte. Ez azért is fontos, mert a szállítási lehetőségek, illetve annak anyagi vonzata egyike azoknak a fájdalom pontoknak, amelyeken elbukhatod a vásárlást.  
 
Reméljük hasznosnak találtad cikkünket és megoldási javaslatokkal felvértezve vágsz neki a fejlesztésnek!  
Van esetleg olyan tipp, ami szerinted hasznos lehet másoknak is, de nem szerepel a listában? Írd meg a Facebook poszt alá kommentben!

 

Innováció a webshoplogisztika
és csomagküldés területén

Értesüljön Tőlünk az igazán fontos dolgokról!

Kérem a tájékoztatást

Kapcsolat

Complexpress Logisztika Kft.

Cégjegyzékszám: 01-09-980739
Adószám: 12132553-2-41
Cím: 1151 Budapest, Székely Elek út 13-15.

Azonnali elérhetőségeink

Központi ügyfélszolgálat:
Telefon: 06-1-203-4681
Mobil: 06-30-694-2465
E-mail: ugyfelszolgalat@complexpress.hu

Logisztikai üzletág:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: logisztika@complexpress.hu

Értékesítés:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: sales@complexpress.hu

Copyright ©