Keresztértékesítési kisokos

Menüben adhatom? 


Hangzik el a kérdés naponta több milliószor a világon, mely a keresztértékesítés tökéletes mintapéldája. Most arról lesz tehát szó, hogy a jól kitervelt cross-selling mennyit tud dobni a vásárlói élményen és webshopod bevételén. 
Blogcikkünkben kivesézzük a keresztértékesítés lehetőségeit, ám először rendbe teszünk egy-két fogalmat! 
 

Remek marketing és értékesítési eszköz 


A keresztértékesítés, vagy angolul cross-selling az a jelenség, amikor egy kereskedő több termékkel is rendelkezik a kínálatában, amit el tud adni egy vásárlónak a termék vásárlásakor, vagy a későbbiekben. Ilyenkor a vevőnek egy, a már megvásárolni kívánt/megvásárolt termékhez kapcsolódó, kiegészítő terméket tudunk felajánlani. 
 

Na de mit is jelent ez a való életben? 


Tegyük fel, hogy megrendelted a legújabb, mindent tudó okostelefont a neten. Azt bizony védeni kell, ezért, ha a kereskedő él a keresztértékesítés eszközével, vásárlás előtt megjelenik előtted számos tok variáció. Természetesen a kijelzőre is oda kell figyelni, ezért megjelenik az opció, hogy védőfóliát is tudsz vásárolni.  
Jön a nyár, és szeretnél venni egy vízálló tokot a nyaraláshoz? Micsoda szerencse, hogy ezt is árulnak, és erről értesítést is kaptál emailben. Na ez bizony a keresztértékesítés magasfoka! 
 

Keresztértékesítés vs. felülértékesítés 


Mielőtt jobban elmerülnénk a keresztértékesítés világában, ismerjünk meg egy másik fogalmat is, ami szorosan kapcsolódik a témához: ez az upsell, azaz felülértékesítés. 
De mi a különbség? 
Míg cross-sellingnél egy kiegészítő terméket ajánlasz fel egy megvásárolni kívánt/megvásárolt termék mellé, upsell esetében arról próbálod meggyőzni a vevőt, hogy egy kicsivel több vételárért többet, vagy jobb minőséget kap a pénzéért. 
 
Most, hogy tisztában vagy az alapokkal, térjünk át a webshopokra! 

4+1 tipp a hatékony keresztértékesítésre webáruházadban: 

Webshop tulajdonosként célod bizonyára az, hogy az oldaladra terelt felhasználók (hű) vásárlóiddá váljanak. És ha már ott vannak, az sem baj, ha kosaruk tartalma egyre növekszik, s azokat a termékeket meg is vásárolják - ehhez remek eszköz a keresztértékesítés. 

  1. Ismertesd vásárlóiddal a lehetőségeket! 
    Fontos, hogy mindig vázold fel a különböző opciókat a felhasználónak: egyértelműsítsd számára, hogy az általa választott termékhez számos kiegészítő tárgyat vagy akár szolgáltatást is igényelhet. Ezzel a módszerrel mindketten jól jártok:
    1. vásárlódnak csak egyszer kell szállítási költséggel számolnia 
    2. mindent egy helyről meg tud rendelni – fizetnie csak egyszer kell 
    3. számodra azért segítség, mert keresztértékesítésed nagyobb eséllyel lesz sikeres 
  2. Oldalad legyen érthető és könnyen kezelhető 
    Az rendben van, hogy szeretnél minél több releváns terméket megjeleníteni, azonban fontos szem előtt tartanod, hogy eközben az oldal jól strukturált maradjon. Ne legyen kusza, és ne legyenek felesleges lépések, mert akkor bizony az érdeklődő sarkon fordul, és más webshopban költi el a pénzét. 
  3. Mindig olyan terméket kínálj fel, ami releváns az eredetileg kiválasztott termék/szolgáltatás szempontjából! 
    Ne próbálj olyat felajánlani, ami nem oda való.  Ha a vásárlód számára az ajánlatodnak nincs hozzáadott értéke, könnyen elhessegeti őt oldaladról. 
  4. Felajánlott terméked segítse a megvásárolt terméket 
    Konverzió akkor történik, ha a felajánlás segíti vagy támogatja az eredeti termék felhasználását, esetleg kedvezményt jelent a felhasználónak. 
     
    +1: Állíts össze csomagot! 
    Alapvetően a több, hasznos, egymást kiegészítő termék összerakása már magában nagy értéket képvisel a vásárló szemében, így nem is kell feltétlenül engedned az árból. Nem ért mindenki mindenhez, éppen ezért sokan hálásak az előzetesen összeállított csomagokért. Legyen ez akár egy videójáték (és tartozékai), egy DIY kreatív csomag stb. 

... és végül a keresztértékesítés 3 fő előnye: 

  • a vásárlói élmény javítása = nincs csalódottság 
    Óriási választékod van elemes kisautókból, de azok dobozába nem raktak elemet? Nem gond, ajánlj mellé akkumulátoros elemeket! 
  • kosárérték növekedése 
    Amennyiben felajánlott termékeid még jobbá teszik az alapterméket, úgy a vevők nagyobb eséllyel térnek vissza webshopodba 
  • több hűséges vevőt eredményez 
    Az elégedett vásárló nagyobb valószínűséggel fog visszatérni webshopodba, hiszen bíznak az általad forgalmazott és ajánlott termékekben – így a következő alkalommal nagyobb eséllyel tudod értékesíteni neki a különböző kiegészítő termékeket. 

A keresztértékesítés tehát egy remek lehetőség egyszerre több termék értékesítésére. Arra viszont mindenképp figyelj, hogy közben ne vond el a potenciális vevőid figyelmét az eredetileg megvenni kívánt termékről. 
 
A jól megszervezett cross-selling segítségével remekül meg lehet fogni a potenciális vásárlók figyelmét, ráadásul a tapasztalat is azt mutatja, hogy a jó árakra az érdeklődők nagy része rákap! Éppen ezért el lehet érni, hogy többet költsenek, amely növeli az átlag kosárértéked. 
 
Te alkalmazod ezt a technikát webshopodban? Ha még nem, itt az ideje elkezdeni! Keresztértékesítésre fel! 

 

 

Innováció a webshoplogisztika
és csomagküldés területén

Értesüljön Tőlünk az igazán fontos dolgokról!

Kérem a tájékoztatást

Kapcsolat

Complexpress Logisztika Kft.

Cégjegyzékszám: 01-09-980739
Adószám: 12132553-2-41
Cím: 1151 Budapest, Székely Elek út 13-15.

Azonnali elérhetőségeink

Központi ügyfélszolgálat:
Telefon: 06-1-203-4681
Mobil: 06-30-694-2465
E-mail: ugyfelszolgalat@complexpress.hu

Logisztikai üzletág:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: logisztika@complexpress.hu

Értékesítés:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: sales@complexpress.hu

Copyright ©