Hősnek vagy okosnak lenni válság idején?

Mottó:
„Azért az hőstett, hogy az időknek
Néha az ember szembeszegül”
(Bereményi Géza)

Vírus. Válság. Visszaesés. Három riasztó V, amely keretbe foglalja, még inkább csapdába zárja hétköznapjainkat. Nem elég, hogy egészségünket, szeretteinket féltjük folyamatosan, egyenesen kétségbeesésre adnak okot a gazdaság jelenlegi és várható visszaeséséről percenként érkező hírek. Leállnak a gyárak, akadoznak a szolgáltatások, bezuhannak a tőzsdék… A három V mellett rögtön megjelenik három P is: Pánik, Pánik, Pánik! Mindezek ellenére mi mégis éppen ennek okán hoznánk össze egy gondolat erejéig két, látszólag külön világot: művészet és tőzsdeelemzés. Merthogy, bármilyen meglepő is, ebben a helyzetben bizony mindkettő egy irányba mutat.
Fenti mottónkra tökéletesen rezonál a tőzsdei szakemberek egyöntetű véleménye, miszerint a siker titka szembe menni a tömegekkel. És ehhez, hogy egy kicsit cáfoljuk is Bereményit, nem kell feltétlenül hősnek lenni. Elég „csak” okosnak.

A webshopok világában is most leginkább a forgalom csökkenéséről beszélnek. De egy dolog erről beszélni, és egy másik cselekedni. Helyesen cselekedni. A webáruház-tulajdonosok többsége ilyenkor ösztönösen érzi úgy, hogy a biztonság miatt saját kézben kell tartani mindent, no pláne a logisztikát. Noha könnyen belátható lenne, hogy a válságkezelésben jobb, ha az eszünkre hallgatunk, s nem az ösztöneinkre. Utóbbi azt súgná, hogy hermetikusan zárkózzunk home office-ainkba (ez egyébként rendben is van), és tartsuk életben az üzletünket, eladásainkat és az azt kiszolgáló webshoplogisztikát saját kézben tartva – a szó szoros értelmében. Feladáskor csak a futárral találkozunk, így valóban redukáljuk a rizikót. Valóban? Egy futár naponta 80-100 címre is kézbesít, leginkább zsúfolt munkahelyekre. Árufelvételkor ennyi érintkezéssel a háta mögött találkozik velünk… Ha pedig saját alkalmazottakkal dolgozunk, a rizikó még nagyobb, hiszen home office-ból magunktól nem tudunk távlogisztikát megvalósítani. Ez nemhogy a kockázat csökkentése, de éppen exponenciális növelése! Holott a valódi kockázat optimalizálása az online kereskedelemben is majdnem olyan egyszerű, mint a kézmosás a hétköznapi életben. A „szappan” pedig a korszerű logisztikai megoldás: az árukészletet kezelő fulfillment és 4PL szolgáltatás. Ilyenkor fizikai kontaktusba kizárólag az árukészlet átadásakor kerülünk. A 4PL megoldásnál ráadásul nem az áruház alkalmazottja vagy tulajdonosa viszi az árut a logisztikai központba, így nem is találkozik az ott dolgozókkal. Az egészségügyi rizikót azonnal a minimálisra csökkentettük. És a gazdaságit?

A válság idején a bevételek várható csökkenése elkerülhetetlen, de a fulfillment és a 4PL megoldásokkal ez kompenzálható. Tulajdonképpen megint csak a kézmosás egyszerűségével: modern webshoplogisztika(fulfillment, 4PL alkalmazásával) költségeink drasztikusan csökkenthetők. A raktárbérlési költségeket a forgalommal, a bevétellel arányosan tudjuk optimalizálni, ugyanígy a béreket, adókat, járulékokat is, amelyeket a kiszervezett webshoplogisztika alkalmazásával gyakorlatilag nullára csökkenthetünk.

Tényleg nem kell hősnek lenni, csak a három ijesztő V-t okosan egyetlen biztató K-vá alakítani: Kiszervezés. Azaz webshoplogisztika fulfillment és 4PL megoldással.

Innováció a webshoplogisztika
és csomagküldés területén

Értesüljön Tőlünk az igazán fontos dolgokról!

Kérem a tájékoztatást

Kapcsolat

Complexpress Logisztika Kft.

Cégjegyzékszám: 01-09-980739
Adószám: 12132553-2-41
Cím: 1151 Budapest, Székely Elek út 13-15.

Azonnali elérhetőségeink

Központi ügyfélszolgálat:
Telefon: 06-1-203-4681
Mobil: 06-30-694-2465
E-mail: ugyfelszolgalat@complexpress.hu

Logisztikai üzletág:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: logisztika@complexpress.hu

Értékesítés:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: sales@complexpress.hu

Copyright ©