E-Kereskedelmi mutatók. Milyen következtetéseket vonhatunk le?

Az e-kereskedelem mindig is egy dinamikusan fejlődő terület volt, ám 2020 az eddigi várakozásainkat is felülmúlta. Ebben a cikkben összegyűjtöttük mit hozott nekünk az elmúlt évben a változás szele. 
 
Lássuk milyen tendenciákat figyelhetünk meg, és ezek mit jelentenek a webshopok számára! 


4 tendencia, és amit kisebb webshopként kihozhatsz belőlük:

1. Dübörög az online

Nem nagy meglepetés, ha azt mondjuk: a legtöbb webshop életében 2020 a fellendülés éve volt. Hazánkban az online kiskereskedelmi forgalom 2019-ben elérte a 491 milliárd Ft-ot, ez pedig 2020 első félévében tovább nőtt, a GKI Digital - Árukereső.hu kutatása alapján egészen pontosan 34,8%-ot. Ám a kiugró kereslet nem csak bevételnövekedést jelentett, és jelent ma is a webshopok számára. Új kihívások elé állít minden tulajdonost, például a szállítás vagy raktározás terén, valamint új piaci szereplőket is hoz, akik alig várják, hogy megszerezzék a maguk szeletét a tortából.  

 
Hogyan szerezz versenyelőnyt?  - Automatizáld folyamataidat!

  
Remek hír, hogy a webshop és a logisztika automatizálásával nem csak értékes időt, hanem pénzt és munkaerőt is spórolhatsz. A gördülékenyebb folyamatokról nem is beszélve, amelyek nem csak a Te életedet könnyítik meg, hanem ügyfeleidét is.  
 
Tipp: Legyen szó akár számlázásról, ügyfélszolgálatról, marketingről vagy logisztikáról, saját fejlesztés helyett, érdemes a folyamat kiszervezésén gondolkodnod. Miért? Mert nem csak egyszerűbb, hanem jóval olcsóbb is!  
Webshoplogisztika területén például van olyan cég, amely nemcsak a raktározást és a szállítást, hanem még az áru beszállítását (akár külföldről) is megoldja helyetted, így neked még erre sem kell extra energiát fordítanod.  

2. Prémium kiszolgálás és semmi más

 
Nemcsak a kereslet és a piaci szereplők száma növekedett az elmúlt évben, hanem a vásárlók igényei is. Hol van már az az idő, amikor elég volt egy jól működő webshop a stabil növekedéshez! (Talán soha nem is volt ilyen.) 
A ma vásárlója azonnali megoldásokat akar, prémium kiszolgálással és különböző választási lehetőségekkel, hogy ő dönthesse el, mit, hogyan, mikor és milyen formában vásárol meg.  

Hogyan járj ügyfeleid kedvében? - Koncentrálj az ügyfélélményre! 

 
Ennek szerves része többek között a termékminőség, a készséges és gyors reagálású ügyfélszolgálat, a többféle fizetési és szállítási lehetőség biztosítása, valamint a vásárlás utáni visszajelzési szolgáltatások. Tudjuk, hogy ezek már egyesével is rengeteg erőforrást emésztenek fel, ám elengedhetetlenek ahhoz, hogy vásárlóid visszatérő “vendégek” legyenek.  
 
Tipp: Dolgozz együtt olyan cégekkel, akik leveszik az egyes részfeladatok terhét a válladról! Egy okosan kiválasztott logisztikai partner esetén például a szállítással, valamint számlázással kapcsolatos teendőket tudhatod biztos kézben. Már ezzel az egy lépéssel is sokat tehetsz a vásárlói elégedettségért! 

3. Magyar? Menő! 


2020 nem csak a webshopok, de a hazai termékek éve is volt. A LogiNet Systems és a Reacty Digital kutatásából kiderül, hogy az előző évekhez képest az emberek 63%-a számára fontosabb döntési szempont, hogy a kiszemelt termék (jelképesen) viseli-e a magyar zászlót vagy sem.  

Hogyan fordítsd ezt a javadra? 


Könnyű a dolgod, ha itthon gyártott termékeket forgalmazol, de akkor se csüggedj, ha külföldről hozod be az árut. Emeld ki és építsd be a marketing kommunikációdba, hogy hazai kisvállalkozásként hazai munkaerővel építitek a webshopot.  

4. Google, a barátod

 
Megfigyelhető trend, hogy életkortól és jövedelemtől függetlenül, vásárlás előtt egyre gyakrabban tájékozódunk online. Ez nem csak a fizikai üzletekben történő, hanem webshopos vásárlásainkra is igaz, pláne, ha nem hétköznapi árucikkről van szó. Aktívan keressük nemcsak a vásárlói visszajelzéseket, hanem a könnyen fogyasztható edukatív tartalmakat is, amelyből minél több információt nyerhetünk. 

Hogyan használd ki ezt a lehetőséget? - Invesztálj a marketingedbe! 


Sajnos vagy nem sajnos ezt a lépést egyszerűen nem tudod megspórolni! A nagyobb piac növekvő versennyel is jár, így aki nem fektet hangsúlyt a brandépítésre, az néhány év alatt mérföldekkel a versenytársak mögött találhatja magát.  
 
Tipp: Ha a terméked összetett, fordíts kellő figyelmet az edukációra: használj például rövid, könnyen befogadható videókat a termékelőnyök bemutatására.  
 
Van olyan tendencia, amit megfigyeltél, de nem szerepel a fenti listában? Írd meg nekünk Facebook oldalunkon kommentben!  

 

Innováció a webshoplogisztika
és csomagküldés területén

Értesüljön Tőlünk az igazán fontos dolgokról!

Kérem a tájékoztatást

Kapcsolat

Complexpress Logisztika Kft.

Cégjegyzékszám: 01-09-980739
Adószám: 12132553-2-41
Cím: 1151 Budapest, Székely Elek út 13-15.

Azonnali elérhetőségeink

Központi ügyfélszolgálat:
Telefon: 06-1-203-4681
Mobil: 06-30-694-2465
E-mail: ugyfelszolgalat@complexpress.hu

Logisztikai üzletág:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: logisztika@complexpress.hu

Értékesítés:
Telefon: 06-1-203-4681
E-mail: sales@complexpress.hu

Copyright ©