Veszélyhelyzetben fordítva gondolkodnak a vállalkozók?
Helyzet van. Válság van, és vírus van. Mindenki tudja, hogy erre reagálni kell. De hogyan? És mennyire baj, ha a döntéshozó ebben a helyzetben fordítva gondolkodik? A kérdés nem a véletlen műve… Korábban írtunk már tapasztalatainkról a kiszervezett webshoplogisztika, (4PL és fulfillment) gazdasági vonatkozásairól. Viszont látjuk, hogy a virális veszély miatt gondolkodnak sokan fordítva. Úgy vélik, az a jó, ha a webshoplogisztikát maguknál tartva „csak” a futárral találkoznak, így minimalizálják a kockázatokat. De nem lehet, hogy ennek pont az ellenkezője az igaz? Lássuk az elemzést…
Hagyományos webshoplogisztika
1) Árufelvétel – gyártó, nagyker: 1 E – E, 1 E – T
2) Beszállítás – betárolás: 1 E – E, 1 E – T
3) Komissiózás: 1 E – T
4) Csomagolás: 1 E – E, 1 E – T
5) Árukiadás: 1 E – E, 1 E – T
Modern webshoplogisztika: 4PL
1) Árufelvétel – webshop – 4PL szolgáltató: 1 E – E, 1 E – T
gyártó, nagyker: 0 E – E, 0 E – T
2) Beszállítás – betárolás: 0 E – E, 0 E – T
3) Komissiózás: 0 E – T
4) Csomagolás: 0 E – E, 0 E – T
5) Árukiadás: 0 E – E, 0 E – T
*E – E: ember és ember kontaktus, E – T: ember és termék kontaktus